Magyar katonai szállítógép a kelet-ukrajnai Harkovban

0000095666_large

A Magyar Légierő C-17 Globemaster szállítógépe (SAC PÁPA 03) az ukrajnai Harkovban 2014 július 31-én

A fenti kép, a Magyar Honvédség katonai szállítógépét ábrázolja Harkov repülőterén, Kelet – Ukrajnában. – Fotó: Alexander Datsenko / Spotters. net. ua.

Ezzel kapcsolatban egy kérdés merül fel bennünk: Mit keresett a Magyar Honvédség C-17-es Globemaster tipusú, – SAC PÁPA 03 – lajstromjelű katonai szállítógépe, a kelet-ukrajnai Harkov repülőterén, – 2014. július 31-én?

Hungarian Air Force - Ukraine, Kharkov 2014 july 31 Képernyőkép

Hungarian Air Force – Ukraine, Kharkov 2014. july 31. Képernyőkép

Különös tekintettel arra, hogy Harkov, a kelet-ukrajnai harcokhoz viszonylag közel fekszik. (Lásd a lenti kép).

Harkov - Ukrajna

A Magyar Honvédség szállító gépeinek nem ez volt az első útjuk Ukrajnába:

0000077206_large (1)

A Hungarian Air Force (603) An-26, 2013.04.17. Kijev, Borispol.

A Hungarian Air Force 603-as lajstromjelű, An-26-os szállítógépe, 2013. április 17-én landolt a Kijev, Borispol repülőtéren. (Lásd fenti és lenti kép).

HAF An-26 603 Kijev 2013.04.17.

HAF An-26 603 Kijev 2013.04.17. – Képernyőkép

A Hungarian Air Force 110-es lajstromjelű, An-26-os szállítógépe, 2010. május 14-én szállt le a Kijev, Borispol repülőtéren:

0000043383_large (1)

A Hungarian Air Force (110) An-26. – 2010.05.14. Kijev, Borispol

HAF An-26 . 110. 2010.05.14. Kijev

HAF An-26 . 110. 2010.05.14. Kijev – Képernyőkép

A fenti tények ismeretében feltesszük a további kérdéseket is: Milyen kapcsolata van a Magyar Honvédségnek Ukrajnával?

Milyen kapcsolata volt Janukovics idején, s milyen kapcsolata van Janukovics megbuktatása után, – a Magyar Honvédségnek a kijevi rezsimmel, s az Ukrán hadsereggel? – Valamilyen kapcsolata biztosan van, különben nem landolt volna a Magyar Honvédség C-17-es Globemaster szállítógépe, a harcoktól nem messze fekvő Harkov repülőterén, 2014. július 31-én.

Azt tudjuk, – hogy a kelet-ukrajnai Harkov városában lévő Osnova repülőterét, (ahol a Magyar Honvédség fent említett gépe is leszállt), a NATO is használja. Egyes jelentések szerint ez a légikikötő, – a polgári légiforgalom elől hónapok óta zárva van, – bár mi találtunk olyan polgári gépet a Spotters.net.ua oldalon, mely landolt ott. – Igaz az az ukrán légitársaság B-737-ese volt.

Az alábbi videó pedig azt bizonyítja, hogy a NATO szállítógépei is használják az ukrajnai Harkov repülőterét.

Így szállt le egy C-17-es Globemaster óriásgép Harkovban, 2014. augusztus 8-án. (A gép felségjelzéséről nincsen információnk, abban azonban biztosak vagyunk, hogy Ukrajna hadserege nem rendelkezik ilyen típusú, nagy technikai hátteret igénylő szállítógéppel).

Bal-Rad

Források: Spotters.net.ua – Before it’s news.com – Videó: ИА Новороссия
Kategória: HÍREK | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

39 hozzászólás a(z) Magyar katonai szállítógép a kelet-ukrajnai Harkovban bejegyzéshez

  1. agyorkos szerint:

    A rohadt életbe! Hogy nekünk minden mocskos, véres háborúba bele kell másznunk, az már gusztustalan! Nem hiszem el, hogy egy ennyire aljas, seggnyaló, kapzsi, haszonleső politikai garnitúrát pont ide, a Kárpát-medence közepére hordott össze szél!

    • Névtelen szerint:

      A baráti 😀 izraeli -magyar 🙂 kapcsolatainkra lehetne itt reflektálni amely rányomja bélyegét a Nato-Usa és a Nato -Magyar kapcsolatokra is , kb. dióhéjjban……

  2. Istvan szerint:

    A videon es a foton is ugyan az a c-17 es lathato, kanadabol szallit renszeresen utanpotlast kijevnek! De az, hogy magyar lenne kicsit tulzas. Teny, hogy a fentartasat mi alljuk, es Papan van az allando bazisa, asztan ennyi a kozunk a gephez.

    • Gáza Géza szerint:

      Aha, ne a szemünknek higgyünk.

    • NoName szerint:

      “2007 novemberében el is dőlt, hogy a C-17-esek Pápára költöznek.[27] Az ide települő C–17-es szállító repülőgépeket a Magyar Honvédség regisztrálta, így a gépek magyar felségjelzéssel repülnek, a személyzet pedig nemzetközi. ”
      A Magyar Légierőnek hivatalosan NINCSEN C-17-es szállítógépe. Mivel 2007-ben regisztrálta a C-17-eket a honi légierő, így magyar felségjelzéssel repülnek.

  3. Névtelen szerint:

    Mocskos Orbán, most majd kapsz a pofádba!!! Csak sajnos mi is…

    • Szarkeverés az egész,senki nem tudja mi a valóság ,de okoskodjunk…

      • Lecter szerint:

        Tavasz óta mennek nyugatról-keletre az Ancsák. Mikor melegebb volt a helyzet(Krím), akkor 10-20 percenként mentek oda-vissza rengeteg és nem csak nálunk Szlovákián,Románián, Lengyelországon keresztül is özönlött a hadianyag.
        Számomra nyilvánvaló volt, hogy nem csak volt VSZ országok készleteit vitték, hanem Nyugaton üzemelnek olyan hadigyárak amik szovjet haditechnikát gyártanak a felforgatáshoz(Közel-Kelet és Ukrajna hadszínterei), hisz ennyi hadianyag egyszerűen nem lehet már működőképes és egyáltalán rendelkezésre se állhat a volt VSZ országok seregeinél, hogy hónapokon keresztül folyamatos légihídon vigyék azt megállás nélkül.

      • Laszlo Vago szerint:

        Igazad van Id.Lukács György,ha ezeka felvételek alá azt írná valaki,hogy magyar harci repülők szállnak le Seremetyevón,azt is gond nélkül elhinnék. Vagy nem ? 😀

    • Laszlo Vago szerint:

      Megy ez a tökéletlen okoskodás ezekről a repülőkről…mit bizonyít az,hogy a levegőben,vagy a földön lefényképeznek egy gépet? Hol van példáúl egy konkrét,cáfolhatatlan bizonyíték arra,hogy ez a Dc valóban valahol Ukrajnában szált le,vagy éppen felszáll. Mert az,hogy szögesdrót kerítés,az még semmi. Egy semmi hírportál,ami lehet,hogy egy ügyes,egyszemélyes dolog,bedob egy hírt,és erre lecsapnak az emberek,mintha szentírás lenne.
      Névtelen! Lehet mindenkit mocskolni,de talán jobb lenne,ha egy bizonytalan eredetű,nem ellenőrizhető felvételek alapján mégsem Tennéd. Hiszen nem voltál ott valahol Ukrániában ahol ez a gép landolt,vagy éppen felszállt.

      • Bohun szerint:

        A forrásokat a szerző feltüntette a cikkben, s az azokról készült képernyőképek is. Az ukrajnai fotós ott volt a helyszínen. – Utána lehet nézni, – én is megtettem, te viszont nem.
        Így egy nagy semmi az okoskodásod, pusztán ellenséges hangulatkeltés.
        Annak sem néztél persze utána, hogy mit mond a hadügyminisztérium, amely elismerte hogy ott volt a gép a kérdéses időben.
        “A Pápán állomásozó Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) egyik C−17-es nehéz szállító repülőgépe július 31-én Hollandia kérésére érkezett az ukrajnai Harkovba − írta a HM.”
        Ennek is utána nézhetsz, már persze, ha képes vagy rá. Linket szándékosan nem adtam, dolgozz egy kicsit.

  4. Névtelen szerint:

    Hende majd ezt is kimagyarazza….humanitarius segely

  5. mecseki vadász szerint:

    ” Milyen kapcsolata van a Magyar Honvédségnek Ukrajnával?” Milyen? Milyen?
    Kölcsönösen elönyös és “baráti” megállapodás keretében, oda(U-kraine) jófajta fityesz narancsot és men-óras maceszt, vissza(H-ungaria) néhány tonna nyalókát! 😀 Világszínvonalú nyalógépek vannak erre felé! Ja, és ne feledjük a fidesznyikeket is szopatni kell!

  6. Névtelen szerint:

    független forrásból: repülőtéri rakodójárművet szállított

    http://www.kerozingozos.hu/2014/08/04/ukrajnaban-jart-egy-papai-c-17-es/#more-8400

    • agyorkos szerint:

      Semmi vész, csak egy ukrán próbálkozás volt, hogy belekeverjék az oroszokat a háborújukba. Mára kiderült, hogy semmi bizonyíték nem volt a harcjárművek határátlépésére, valamint az ukrán tüzérség támadására és elnémult a sajtó is az ügyben. Valószínűleg egy titkosszolgálati szarkavarásról lehetett szó, összefüggésben az augusztus 15-i nagy offenzívájukkal. (Ami mára már kifulladt, sőt) Egyébként bőven van róla infó a neten, hatalmas hirig volt.

    • Gáza Géza szerint:

      Ja ez az, amit valcman delirium tremens-ben vizionált, amire végül az amcsik azt mondták, h. semmi bizonyíték nem támasztja alá. Az oroszok is nem létező harcoszlopról beszéltek, amit poroska vizionált. Álmodik a nyomor!

  7. baloo szerint:

    “Milyen kapcsolata van a Magyar Honvédségnek Ukrajnával”
    … Ez gondolom költői kérdés. A “Magyar” Köztársaságnak van igen intim kapcsolata a valcman-féle “Ukrajnával”. Meg ugye asszem tegnap volt az a hír, hogy ócskavas-áron áttoltak Valcmannak kb. 70 db. T-72-est. De lehet, hogy már három napja is van annak. Ez kérem alássan a kohn&grün&svarc(&waltzmann – rövidítve KGSV) koalíció része. Az ukránok fizetik meg ölik is őket vele, mink meg itten egyelőre csak fizetjük, de majd csak később fognak minket is ölni. Minél többen patkolunk el, annál jobb, tökmindegy, hogy a tankon belül vagy kívül, szénné égve vagy a saját rád robbantott házad teteje által szétlapítva.

    Az a baj, hogy amíg nincs igazi baj, az emberek hajlamosak azt hinni, hogy “ott”, a távolban van a frontvonal. Pedig nem. Itt van nálunk a hátországban.

    • Bohun szerint:

      Azokat a tankokat nem Valcmannak adták el, hanem egy cseh cégnek. Maradjunk a tényeknél.
      Nincs bizonyíték arra, hogy átlépték volna a határt bárhol is.

      • agyorkos szerint:

        Jogos. Sajnos nincs rá bizonyítékuk az oroszoknak, vagy csak nem álltak még elő a farbával.

      • Terminátor szerint:

        Bohum hozzászólásához ! Tegnap este az MTV1-es emlitést tett a T72-es tankokról.Álitólag, ha nem csal az emlékezetem azt monta a bemondó,hogy ,,vissza szálitották a bázisukra,, idézet vége.HISZI A MISKOCI PÉK!!

    • Laci szerint:

      “A jutarnji.hr azt közölte, hogy nem hivatalos források szerint, a találkozón szó esett a horvát légierő 14 darab Mi-8-as katonai helikopterének lecseréléséről is. Ezek helyett 20 darab, 7-8 éves, amerikai gyártmányú Black Hawk katonai helikoptert ajánlott fel vásárlásra az amerikai képviselő. Ezt az üzleti lehetőséget korábban Joe Biden amerikai alelnök is felvetette egy interjúja során. Ezek a gépek az USA-béli Minnesota állam Nemzeti Gárdájánál teljesítettek eddig szolgálatot.

      Hídfő.net | Minnesota állam Nemzeti Gárdájának Black Hawk helikoptere tűzoltási feladat közben.Minnesota állam Nemzeti Gárdájának Black Hawk helikoptere tűzoltási feladat közben.

      A lecserélésre kerülő szovjet gyártmányú helikoptereket pedig Ukrajna részére ajánlhatnák fel a horvátok. Ezzel bizonyíthatnák a NATO iránti elkötelezettségüket, hogy Horvátország egy olyan ország melyre az Észak-atlanti Szövetség nyugodtan támaszkodhat. Korábban ígéretet tett délnyugati szomszédunk arra, hogy segítséget nyújt az ukrán különleges erők katonai kiképzésében is.”
      teljes szöveg: http://www.hidfo.net/2014/08/17/fegyverszallitasi-botrany-horvatorszagban

  8. Laki Tamas szerint:

    Tisztázzunk valamit: a Magyar Honvédségnek nincs ilyen repülőgépe. A gép a NATO stratégiai légiszállítási képesség ezredének “tulajdona”. Pápa pályázat útján kapta a jogot az üzemeltetésre és ezért korszerűsítették a repteret és “bérleti díj” is jár érte. A költségeket 12 ország fizeti. Ebből Magyarország 2 %-ot és ezért a repülési idő 2 %-ának használatára jogosult. A magyar felségjel nem több mint egyszerű “dísz” a gépen, mivel itt állomásoznak. A pilóták is vegyes nemzetiségűek, szóval ne mondjuk, hogy magyar gép.

    • Istvan szerint:

      En is ezt irtam feljebb, csak azt nemtudtam, hogy csak 2% ot fizetunk.

    • Gáza Géza szerint:

      Lehet, bár ebből a cikkből (http://www.kerozingozos.hu/2014/08/04/ukrajnaban-jart-egy-papai-c-17-es/#more-8400) amit a fenti kommentelő szúrt be az jön le, mintha magyar gépről lenne szó.
      Meg az se egyértelmű mi a fene közünk van nekünk a maláj gép ügyéhez, kicsit túl sokan tipródnak ott, olyanok aki csak úgy beleártják magukat az ügybe amihez közük sincs, pölö az amcsik.

      • Terminátor szerint:

        Gáza Géza úr A maláj gép lelövésének, szerintem csak anyi a köze,hogy valamivel csak bekel csapniaz embereket, leplezni kell a valódi okot.

    • Bohun szerint:

      A történelmi ék alakú magyar felségjel a gépen, mint “dísz”? Ez valami vicc?
      Ennél valami szebb magyarázatot kellett volna kitalálni, Laki úr.
      Mert ezt még az ukrajnai fotós sem hitte, aki ezt a képet lőtte. Mert az ő aposztrofálása szerint is a gép a hovatartozása: “Hungary – Air Force”

      Á, ha mégis így lenne, ahogyan ön itt írja: akkor a magyar honvédelmi vezetésnek a jövőben el kellene gondolkodnia az ilyesfajta “díszek” használatán.
      Mert ez a bizonyos “magyar gép, ami nem is magyar” magyarázat a komolytalanság látszatát kelti.

  9. Lukács szerint:

    Nem is tudtam, hogy ilyen szupcsi repcsije is van a magyar honvédségnek. 😀 😀 😀

  10. Névtelen szerint:

    Gratulálok, hogy megint egy oldal ami rémhírt gerjeszt:

    Íme a magyarázat, járj utána kérlek aztán írjál marhaságot:

    Az AN-26-os gép a Nyitott Égbolt égisze alatt volt kint, nem sokkal előtte vagy utána nem tudom pontosan, hazánkba érkezett egy Ukrán-orosz küldöttség hasonló okból, a C-17-es nem Magyar Gép!!!!!!! A Gép a HAW része Magyar lajstrommal és Pápán települ, de a személyzet döntő többsége nem is Magyar, ahogy a kiszolgáló személyzet sem, a gép repidejét a Hollandok “bérelték ki”, hogy a lezuhant Maláj repülő balesetét vizsgáló embereknek vigyen felszerelést. Ennyi….nincsen összeesküvés.

    Admin:

    Persze hogy nincs összeesküvés! Nem is állitotta senki!
    Viszont ha egy magyar válogatott sportolónak a mezén a magyar cimer van – akkor arra bizton ráfoghatjuk, hogy MAGYAR! És nem nézi senki sem piréznek! MONDANI pedig senki sem fogja, hogy: áááh! – ez csak egy piréz!
    Ráadásul a “magyar” BTK ismeri az OBJEKTIV FELELŐSSÉG fogalmát!
    Magyar “rendszámú” gép? – Igen!
    Pápán “lakik”? – Igen!
    Hullákat szállitott? – Talán!
    Mi itt a baj? – Hogy semmi közünk nem volt az ottani “bulihoz” – de mi ott szorgoskodtunk! Nehogy már MI MAGYAROK kimaradjunk valamiből! HÁT EZ A NAGY BAJ!

    • Bohun szerint:

      Amennyiben a valóság rémisztő. (Vagy valóban az?)
      Ahogy látom, a cikk valós tényeket sorol fel, fotókkal bizonyítva. – Az ezekből adódó kérdésekkel.
      De azt nem látom, hogy milyen nemzetiségű katonák voltak a pilóta fülkében, – és a megállapodások sem voltak a nagy nyilvánosság elé tárva.
      A “HAW”-ról sem sokat tud a magyar közvélemény, pedig elképzelhető, hogy nagyon is érinti az embereket.
      Mivel a gép magyar felségjellel repül, magyar bázismegjelöléssel, – EZ AZ, AMI LÁTHATÓ. – Ezt látták odakint Ukrajnában is.
      De, hogy milyen személyzet, milyen megállapodások alapján, mit csinál, mit visz? – Ezek a dolgok, amik nem láthatók, s ezért bizony az erre szorítkozott magyarázkodás nehezen hihető.
      A korrekt tájékoztatás és nem az elsumákolás az, ami előbbre viszi a dolgokat. Előbb-utóbb minden kiderül, s, aki sumákol az kerül nehéz helyzetbe.
      Őszinteséget és nyíltságot kérnek az emberek, semmi mást! Ha nem kapják meg, az gerjeszti a különféle elméleteket.

  11. Czencz Tamás szerint:

    ….bal…faxok, nem tudtok mást csak hazudozni?…….. 😀 😀

    Admin:

    Mit is nyilatkozott ez ügyben tegnap a Hende Kft? “Ott voltunk segiteni…”!

  12. Névtelen szerint:

    Tisztelt Nagyokosok!
    A C-17 nem a miénk, az AN-26osok pedig a gyári nagyjavítás miatt jártak Kijevben.
    Jó lenne ha nem pánikolnátok minden hír miatt !
    Az Antonov gyár Kijevben van még mindig, a magyar gyári nagyjavítás kapacitásunkat pedig már régen leépítettük,” hála a nagyon okos ” vezetésünknek ……..

Hozzászólás